ترمیم بدنه خودرو

در دنیای امروز استفاده از وسایل نقلیه موتوری به شدت افزایش پیدا کرده است. خودروها اعم از سبک و یا تجاری توانسته است کمک زیادی به بشر کند اما آن‌ها هم به نوبه خود مشکلاتی از قبیل آلودگی،‌ ترافیک و غیره را به همراه دارند.

در جامعه فعلی با افزایش روزافزون تعداد خودروها در سطح شهر و همچنین افزایش تعداد رانندگان مشکلات ترافیک و آلودگی چند برابر شده است. متاسفانه در این میان افرادی هستند که با رانندگی بد، برای خود و دیگران مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مشکلات در این میان، تصادفات در سطح شهر است که معمولا با بی‌دقتی یک فرد  و یا سایر عوامل اتفاق می‌افتد. میزان خسارت در تصادفات می‌تواند بسته به شدت آن، نوع خودروها و غیره تفاوت داشته باشد. شاید برای هر راننده در طول دوران رانندگی‌اش یک تصادف حتی کوچک رخ داده باشد.

معمولا پس از بروز حادثه و صدمات احتمالی، طرفین به دنبال جبران این خسارت‌ها هستند. ترمیم بدنه خودرو یکی از موارد مهمی است که اکثر افراد به دنبال آن هستند تا بدنه خودرو آن‌ها به بهترین شکل ممکن به حالت اولیه خود بازگردد.

در جریان تصادفات با شدت متفاوت ممکن است به قطعاتی همچون سپرها، در موتور، گلگیرها، درها، ستون‌ها، سرشاسی‌ها، سقف، صندوق خودرو و… خسارت وارد شود که ترمیم و صافکاری هر یک از این بخش‌ها روشی خاص، مهارت و مهم‌تر از همه تجربه و هنر صافکار متخصص را می‌طلبد. ضربات می‌توانند شدید یا جزئی باشند که بسته به شدت ضربه، صافکار تصمیم می‌گیرد قطعه تعویض، صافکاریِ تنها و یا صافکاری و رنگ صورت پذیرد. طراحان خودرو اصولا بسته به نوع خودرو و همچنین کاربرد آن تصمیم به انتخاب قطر ورق بدنه و یا دوبل یا تک‌لایه بودن ورق بدنه در بخش‌های مختلف می‌گیرند که این بخش‌های دوبل اصولا برای استحکام بیشتر بدنه و افزایش ایمنی تعبیه می‌شوند و اگر ضربه تصادف به قسمت‌های دولایه آسیب وارد کند، ترمیم آن با دردسر بیشتری انجام می‌شود.

ترمیم بدنه صدمه دیده نیز متناسب با نوع خودرو و شدت تصادف برای هر خودرو می‌تواند متفاوت باشد. طی یک دهه اخیر، با افزایش خودروهای مدرن و لوکس خارجی در سطح شهر، می‌بایست روش‌های مدرن و به روز برای ترمیم خودرو نیز در دسترس باشد تا احیانا در صورت بروز مشکل بتوان این خودروها را به بهترین شکل ممکن تعمیر و ترمیم کرد.

در برخی از تصادفات و خسارات ناشی از آن، ضربه وارد شده به بدنه خودرو به صورتی است که نیاز به رنگ ندارد و همان بدنه آسیب دیده را می‌توان به شکل قبلی خود بازگرداند. صافکاری بدون‌رنگ روش‌های مختلفی از جمله همان صافکاری تقه گریسی مشهور، حرارتی و با استفاده از نور خورشید و سپس قلم‌گیری و پولیش‌کاری دارد که در هر یک از این روش‌ها، تنها هنر،‌دقت و توانمندی صافکار است که میزان تمیزی کار را مشخص می‌کند.

اما در تصادفات شدیدتر که بدنه خودرو نیاز به ترمیم عمیق‌تر یا حتی تعویض بدنه دارد، در این حالت صافکار خبره با استفاده از رنگ‌های کوره‌ای، کامپیوتری و بعضا تجربی، اقدام به تعمیر و ترمیم بدنه خودرو می‌کند.

بهترین حالت برای ترمیم خودروی آسیب دیده این است که خودرو را به تعمیرگاه‌های مجاز خود انتقال داد تا متخصیصن آشنا به آن برند بتوانند با بهره بردن از به‌روزترین روش‌ها، خودروی شما را تعمیر کنند. کلینیک پروشات خودرو شرق و هنرکده پروشات با داشتن تعمیرگاه‌های مجهز به آخرین تکنولوژی‌ها و استفاده از دانش و تجربه متخصصین خبره خود، خدمات باکیفیت،‌متفاوت و باارزشی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

نظر خود را ارسال کنید