تعویض لاستیک

نکاتی درباره  تعویض لاستیک

برای هر فردی در طول دوران رانندگی ممکن است بارها پیش بیاید که لاستیک خودرو پنچر یا فرسوده و آسیب دیده شده باشد. در نتیجه نیاز به مراجعه به تعمیرگاه و تعویض پیدا کند. امروز در بخش دانستنی های پروشاتی می خواهیم نکات اولیه و در عین حال مهم را درباره تعویض لاستیک و لاستیک سایی خودرو بررسی می‌کنیم. بهتر است به یاد داشته باشید که لاستیک یدکی در خیلی از خودروها فقط به منظور استفاده موقت تا زمان خرید یا تعمیر لاستیک اصلی تعبیه شده است.

روش تعویض لاستیک

لاستیک فرسوده را با استفاده از تجهیزات لازم (جک، آچار و …) درآورده و تایر یدک را جایگزین آن می‌کنیم فشار هوا را در همه چرخ‌ها کنترل کرده و در صورت نیاز تنظیم می‌کنیم(تمامی خودرو های تویوتا و لکسوس دارای سنسور فشار باد لاستیک هستند و از روی مانیتور خودرو قابل بررسی می باشد) یدک راه حل بسیار مناسبی برای مواقعی است که تایر اصلی آسیب دیده است. به همین دلیل همیشه باید یک لاستیک یدک در خودروی خود داشته باشید. اگر برای تعویض لاستیک خودرو با مشکل روبرو هستید و نمی‌توانید این کار را بکنید، حتما با امداد خودرو تماس بگیرید. البته در بعضی از خودرو ها به جای لاستیک زاپاس، کیت پنچری و پمپ باد وجود دارد.

داشتن اطلاعات درباره نحوه تعویض لاستیک چقدر اهمیت دارد؟

هر خودرویی برای حرکت به چهار چرخ نیاز دارد. اکثر خودروها برای زمانی که یکی از لاستیک‌های اصلی دچار مشکل شود، به یک تایر یدک در صندوق عقب مجهز شده‌اند. لاستیک‌های یدک ممکن است از تایرهای اصلی کوچک‌تر باشند. برای حفظ ایمنی نباید از آن‌ها برای رانندگی در زمان طولانی استفاده کرد. اما به شما این امکان را می‌دهد تا زمان تعویض لاستیک بتوانید از وسیله خود استفاده کنید. البته می‌توان از تایرهای یدکی که هم سایز لاستیک اصلی هستند تا هر زمان که بخواهید استفاده کنید. همچنین از تایرهای یدکی که کوچک‌تر از تایر اصلی هستند نباید در بزرگراه‌ها و در سرعت‌های بالا استفاده کرد. اگر خودروی شما مجهز به قفل چرخ باشد، مکانیک برای تعویض آن به کلید نیاز دارد. پس کلید آن را همیشه در دسترس نگه دارید.

نکته: در پایان توصیه می‌شود چنانچه مهارت لازم در عیب‌یابی و باز و بست قطعه ندارید، از دستکاری قطعات حساس خودرو خو‌دداری کنید و با مرکز ارائه خدمات در محل پروشات تماس حاصل فرمایید.

نظر خود را ارسال کنید