هیچکس سریعتر از ما نیست

فقط چند هفته بعد از رکورد شکنی تاریخی که توسط شرکت بوگاتی انجام شد و برای اولین‌بار، یک خودروی هایپر اسپرت، بالاتر از سرعت 300 مایل بر ساعت رانندگی کرد، این برند فرانسوی، در ویترین خود، یک نسخه بسیار خاص را بر اساس این خودروی “شیرون” جدید تولید کرده است که در دانستنی های کلینیک خودرویی پروشات این هفته به این موضوع پرداختیم.
شرکت بوگاتی در مراسم صد و دهمین سالگرد تأسیس این کمپانی در مولث‌هایم، طبق سنت هر ساله خود، برای گروه خاصی از مشتریان، یک مدل جدید را رونمایی کرد.
شیرونِ سوپر اسپرتِ 300 پلاس” نقش بسیار مهمی در بین مدل‌های تاریخ بوگاتی ایفا می‌کند.
از جمله خودروهای هایپر اسپرت فعلی بوگاتی می‌شود به “Divo”، “La Viture Noire” و همچنین “Centodieci” اشاره کرد.

پروشات خودرو شرق

“شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس” سریع‌ترین بوگاتی حال حاضر!

نسخه ویژه بوگاتی “شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس”، به تعداد محدود 30 عدد تولید و عرضه خواهد شد که نشانه‌ای از یک خودروی رکوردشکن است.

چند هفته پیش، اولین سری تولیدشده این خودرو، به طرزی جادویی، رکورد سرعت 300 مایل را بر ساعت شکست. رسیدن به سرعت دقیق 304.773 مایل بر ساعت یا به عبارتی، 490.484 کیلومتر بر ساعت، این خودرو را به سریع‌ترین خودروی هایپر اسپرت تولیدشده تاکنون تبدیل می‌کند اما ماجرا فقط این نیست؛ “شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس” با 100 اسب بخار بیشتر و با یک توان خروجی 1176 کیلو وات یا 1600 اسب بخار، از شیرون نسل گذشته فراتر می‌‎رود.

پروشات خودرو شرق

«بعد از شکسته شدن باور نکردنی رکورد سرعت توسط بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس به بالای 300 مایل بر ساعت، ما اولین سری از تولیدکننده‌هایی بودیم که به این رکورد دست یافتیم و در حال حاضر به مشتریانمان، سوپر اسپرت 300 پلاس، که یک نسخه بسیار ویژه از این مدل و سریع‌ترین بوگاتی ساخته‌شده است را پیشنهاد می‌کنیم.» “سخنان استفان وینکلمن، رئیس شرکت بوگاتی”

اما بوگاتی “شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس”، بسیار فراتر از یک خودرو از دسته خودروهای پرسرعت در جهان است. این نسخه، گواهی است بر اصلاح تکنیکی و استادانه تکنسین‌ها و توجه بسیار زیاد به جزئیات.

بهینه‌سازی عملکرد آیرودینامیکی بدنه

بوگاتی “شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس”، به وضوح نسخه متمایزتری نسبت به نسخه گذشته شیرون است. نه‌تنها به دلیل داشتن بدنه‌ای کشیده و آیرودینامیک بهینه‌شده، بلکه برای مسافت‌های طولانی و سرعت‌های بسیار بالا و بیشتر از 420 کیلومتر بر ساعت، طراحی شده است.

پرده‌های هوا (تهویه) که در گوشه‌های جلوی خودرو تعبیه شده است، فشار اضافی را در ورودی‌های هوای جلو، به اطراف خودروی هایپر اسپرت منحرف و پخش می‌کنند. در همین لحظه، خروجی‌های هوای موجود در گوشه سپر و گل‌گیر، که مستقیم به پشت چرخ‌های جلو راه دارد، این جریان هوا را از بین می‌برد و با ایجاد نیروی رو به پایین (Down Force)، کشش‌های ایجاد شده را کاهش می‌دهند.

اصلاحات آیرودینامیکی در پشت خودرو هم بسیار برجسته هستند. در واقع عقب خودرو، نسبت به نسخه قبل طولانی‌تر شده است که آن را به اصطلاح “Longtail” می‌نامند؛ این ویژگی، اجازه می‌دهد جریان چندلایه هوا، برای مدت بیشتری از وسیله نقلیه عبور کند و حدود 40% از تنش‌های آیرودینامیکی ایجاد شده، کاهش پیدا کند.

 به لطف پیکربندی اصلاح‌شده سیستم اگزوز و همچنین دیفیوزر در مرکز انتهایی عقب، خودرو می‌تواند تقریباً به‌خودی‌خود، مقدار کافی از نیروی بالا کشنده (Up Force) را تولید کند؛ به این معنی که بال می‌تواند در حالت “Top Speed” جمع شود. در نتیجه نیروی کشش منفی که در عقب خودرو تولید شده، توسط بال و اسپویلرها به صورت مشترک بهبود می‌یابد، در غیر این صورت به کشش کمک می‌کند.

بدنه خودرو از الیاف کربن مشکی براق ساخته شده است که در وسط از نوارهای مسابقه‌ای نارنجی براق، برای هیجان بخشیدن به طرح خودرو استفاده شده است. همچنین پوشش مشکی موتور، همانند برف‌پاک‌کن شیشه جلو، از کربن ساخته شده است. در قسمت جلویی خودرو، می‌توان مدل ویژه‌ای، با لوگوی بوگاتی “Macaron” که از مینای نقره‌ای سیاهِ اصل ساخته شده است را مشاهده کرد. در ساخت چرخ‌ها، از فلز منگنز بسیار سبک استفاده شده است و همانند تمام قسمت‌ها در “Nocturne” به اتمام رسیده است. هنگامی‌که سرنشین‌ها، درب خودرو را باز می‌کنند، نوشته “Super Sport 300 +” که توسط لامپ‌های LED تزئین شده و می‌درخشد، به آن‌ها خوشامدگویی می‌کند.

فضای داخلی خودرو، توسط کربن سیاه، چرم و آلکانترا بلوگا بلک (Alcantara Beluga Black) طراحی شده که سایه‌ای نارنجی رنگ و براق آن را تکمیل کرده است. در لبه کربنی درب‌ها، این سبک ویژه از طراحی، به همین ترتیب خودنمایی می‌کند. بر همین اساس، در زانویی کنسول وسط نیز از دوخت دولایه استفاده شده است. از طرف دیگر، تمام قسمت‌های داخلی خودرو دارای تزئینات سیاه‌رنگ مطلق هستند درحالی‌که آینه نمای پشت و خط میانی، به رنگ سیاه بلوگا (Beluga Black) نقاشی است.

پروشات خودرو شرق

«با بوگاتی سوپر اسپرت 300 پلاس، ما نه تنها از تاریخچه و سوابق سرعت‌های بسیار بالا، بلکه از عملکرد تیم رکوردشکن خود، تقدیر می‌کنیم. آن‌ها کسانی بودند که با مشکلات رانندگیِ بیش از 300 مایل بر ساعت مقابله و آن را محقق کردند.» “سخنان استفان وینکلمن، ریاست شرکت بوگاتی”

به همین دلیل “سوپر اسپرت 300 پلاس” چیزی بیش از یک خودروی عادی است. این خودرو، تاکنون سریع‌ترین خودروی اسپرت و لوکس در جهان و یک بوگاتی واقعی در هر ذره از موجودیت خود است؛ زیبایی غیرقابل تصور، سریع، راحت و نفیس!

“سوپر اسپرت 300 پلاس” در فینال بزرگ “گرند تور” (Grand Tour)، به نمایش گذاشته خواهد شد. راهپیمایی “Rally” که در مهم‌ترین مرحله زندگی “Ettore Bugatti” انجام می‌شود؛ از میلان و موناکو و پاریس گرفته تا مولث‌هایم در آلزاس. اولین نسخه از این غولِ سوپر لوکس، با تولید محدود و با قیمت خالص 3.5 میلیون یورو، در اواسط قرن 21 به دست مشتری خواهد رسید.

نظر خود را ارسال کنید