تفاوت تیپ های تویوتا پریوس Toyota Prius

تویوتا پریوس یکی از خوردوهای هیبردی و اقتصادی شرکت تویوتا است که طرفدارن بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. این خودرو دارای انواع مدل ها و تیپ های مختلف است. در این مطلب از پروشات خودرو تفاوت تیپ های تویوتا پریوس را بر اساس سال ساخت و مدل آن بیان می کنیم.

تویوتا پریوس

پریوس در پنج تیپ مختلف وارد بازار کشور ایران شده و به همین دلیل نیز تفاوت آپشن ‌هایش زیاد است. تیپ فول این خودرو در ابتدا به تیپ C معروف بود. ولی اندکی بعد، مدل‌های تیپ C سفارش اروپا نیز راهی بازار ایران شد؛ مدل‌هایی که آپشن‌های گران‌قیمت‌‌تر داشتند. مانند: رینگ 17 اینچ دو رنگ، سانروف، دو گرمکن جلو. این نسخه‌های فول پریوس مجهز به 5 کلید (کروز کنترل+کنترل پایداری+نوربالا اتومات+اتوپارک+هدآپ) بودند و تعداد رادارهای‌شان نیز به 7 عدد (رادار تصادف جلو با کروز هوشمند+رادار تصادف عقب+رادار تشخیص عابر+رادار تغییرلاین+رادار نقطه کور+رادار تابلوخوان) می رسید.

نسل های مختلف تویوتا پریوس

نسل ‌های اول تا سوم تویوتا پریوس به‌ عنوان یک محصول کاملا اقتصادی و بسیار ارزان‌قیمت به بازار عرضه شده ‌بودند؛ به همین دلیل از لحاظ امکانات رفاهی، در سطح چندان مناسبی قرار نداشتند. در مقابل آپشن‌های تویوتا پریوس نسل چهارم و همچنین سبک طراحی و ابعاد آن به ‌گونه‌ای است که تا حد قابل‌توجهی فراتر از نسل‌های گذشته به‌نظر می‌رسد.

انواع تیپ های تویوتا پریوس

در بازار کشور ایران، تویوتا پریوس با هفت تیپ: تیپ 1، تیپ A، تیپ B، تیپ C، تیپ 2، تیپ 3 و تیپ 3 EU یا همان سفارش اروپا که به ترتیب از پایین ترین آپشن ها تا فول ترین نام برده شد در اختیار خریداران قرار دارد. تیپ 3 و 3 EU که به آن تیپ سفارش اروپا نیز گفته می‌شود با برخورداری از آپشن‌هایی همچون روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف، شارژر وایرلس و IPA نمونه فول تویوتا پریوس محسوب می‌شوند و فول رادار می باشند.

تفاوت تیپ های تویوتا پریوس

تفاوت بین مدل های Toyota Prius:


Toyota Prius c 2019 : نمره 7.3 از 10 را کسب کرده است که بر اساس ارزیابی 52 عنصر تحقیقاتی و داده ای ما با استفاده از منابع مختلف است.

تویوتا پریوس پرایم 2018 : نمره 8.3 از 10 را کسب کرده است که بر اساس ارزیابی ما از 19 مورد از عناصر تحقیق و داده با استفاده از منابع مختلف است.

تویوتا پریوس 2018 : نمره 8.5 از 10 را کسب کرده است که بر اساس ارزیابی ما از 31 مورد تحقیق و عناصر داده با استفاده از منابع مختلف است.

تویوتا پریوس c مدل 2019 : از راندمان سوخت بالایی برخوردار است و از نظر فنی دارای مقدار زیادی استاندارد است ، اما به دلیل کیفیت پایین کابین و شتاب خسته کننده ، در پایین رده بندی خودروهای ساب کامپکت ما قرار دارد.

آیا تویوتا پریوس c ماشین خوبی است؟

تویوتا پریوس c مدل 2019 یک ماشین ساب کامپکت مناسب است. بزرگترین نقاط قوت این ماشین هیبرید مصرف سوخت کم و صندوق عقب بزرگ است. با این حال ، برخی از رقبای این خودرو از کابین های زیباتر ، شتاب سریعتر و سواری آرامتر با سرعت بزرگراه بهره می برند. تویوتا پریوس ماشین بدی نیست ، اما می توانید گزینه های بهتری را در این کلاس پیدا کنید.

انواع مدل های تویوتا پریوس
نظر خود را ارسال کنید