تعمیر باتری هیبرید تویوتا و لکسوس

تعمیر باتری هیبرید تویوتا و لکسوس یکی از نیازهای ماشین های هیبریدی است. ماشین های هیبریدی از دسته ماشین هایی با فناوری جدید در موتور و باتری هستند که طی سال های اخیر مشتریان خاص خود را پیدا کرده اند. این نوع از ماشین ها از دو سیستم انرژی برای حرکت خود استفاده می کنند. باتری این نوع از خودروها دارای ظرفیت بالایی است و می تواند انرژی مورد نیاز حرکت خود را فراهم کند. یکی از خدماتی که در تعمیرگاه تویوتا پروشات خودرو به مشتریان گرامی ارائه می شود تعمیرات باتری های هیبریدی تویوتا و لکسوس است. تعمیر و بازسازی باتری های هیبرید ماشین های تویوتا و لکسوس در شرق تهران روشی مطمئن و مناسب به جای خرید و تعویض باتری با هزینه ای به مراتب ارزان تر است که توسط پروشات خودرو انجام می شود.

برای رزرو نوبت آنلاین برای تعمیر و بازسازی باتری هیبریدی می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ماشین هیبرید

فناوری ماشین های جدید به سمت الکتریکی شدن پیش می رود. امروزه به خاطر هزینه های بالای سوخت و آسیب هایی که به محیط زیست وارد می کند، ماشین های الکتریکی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. یکی دیگر از دلایل استقبال از ماشین های الکتریکی، هزینه های پایین نگهداری است. ماشین های هیبریدی از دسته ماشین هایی هستند که از سوخت دوگانه استفاده می کنند. این نوع از ماشین ها هم از بنزین و هم از برق برای حرکت بهره می برند. به همین دلیل استقبال از این ماشین ها در مقایسه با ماشین های الکتریکی بسیار بیشتر بوده است.

بهترین ماشین های هیبریدی دنیا

  • تویوتا پریوس
  • فورد فیوژن هیبرید
  • شورولت وولت
  • کیا اپتیما هیبرید
  • فورد فیوژن انرژی
  • تویوتا کمری هیبرید
  • هیوندای سوناتا هیبرید

ماشین های هیبرید در ایران

  • تویوتا کمری SE
  • تویوتا کمری XLE
  • لکسوس NXH300H
  • تویوتا پریوس
  • لکسوس CT200H
  • هیوندای سوناتا هیبرید
  • کیا اپتیما هیبریدی
  • میتسوبیشی اوتلندر
  • تویوتا CHR

عمر باتری هیبریدی

استاندارد عمر باتری های هیبریدی حداقل 5 سال است. سازندگان خودرو موظف هستند از باتری های باکیفیتی استفاده کنند که حداقل 5 سال عمر کند. اما به طور کلی این باتری ها بین 8 تا 10 سال عمر می کنند و در این بازه زمانی 70 درصد از طرفیت خود را از دست می دهند. پس از این مدت باتری ها باید تعویض و یا نوسازی شوند.

تعمیر باتری هیبرید

آیا باتری های هیبریدی قابل تعمیر هستند؟

در جواب این سوال می توان گفت در اکثر مواقع بله.

از آنجایی که قطعات خودروهای خارجی در ایران به سختی یافت می شود و برای خرید قطعه جایگزین باید از خارج از کشور اقدام شود، می توان بسیاری از قطعات را در داخل ایران تعمیر کرد. باتری های ماشین های هیبریدی نیز از آن دسته قطعاتی هستند که می توان آن را در داخل کشور با هزینه ای به مراتب پایین تر، بازسازی و تعمیر کرد. یکی از خدمات شرکت پروشات خودرو تعمیر و بازسازی باتری های هیبریدی انواع خودروهای تویوتا و لکسوس است.

برای تعمیر باتری هیبریدی سه راه کلی وجود دارد که هر روش مزایا و معایب مختص به خود را دارد. این سه روش عبارتند از:

  • تعویض سلول های خراب
  • تعویض همه سلول ها
  • جایگزینی باتری

قبل از انجام هر یک از این سه روش، مهم است که توجه داشته باشید که ابتدا باید باتری هیبریدی خود را آزمایش کنید تا مشخص شود در چه وضعیتی است. سپس می توانید یکی از این روش ها را برای باتری خودروی خود انتخاب کنید.

تعمیر و بازسازی باتری هیبریدی
تعمیر و بازسازی باتری هیبریدی

تست سلول های باتری

اکثر «متخصصان تعمیر باتری هیبریدی» از ولت متر برای یافتن سلول های خراب باتری استفاده می کنند. این کار همیشه نتایج مناسبی ندارد. در پروشات خودرو، ما از یک فرآیند تست شده برای یافتن سلول‌های خراب یا حتی ضعیف استفاده می‌کنیم و نتایج تست را در «گزارش آزمایش باتری» برای مشتریان خود قرار می‌دهیم.

این گزارش تعداد سلول های خراب و ضعیف باتری شما را نشان می دهد و توصیه ما در مورد اینکه چه تعداد از سلول ها باتری باید تعویض شود را به همراه دارد. در طی این فرآیند سلول های خراب و ضعیف را جایگزین می کنیم و بسته باتری را به عنوان یک واحد متعادل می کنیم.

هنگامی که “تعمیرکاران کم تجربه” فقط سلول های خراب را جایگزین می کنند، ممکن است مشکل برای مدت کوتاهی برطرف شود. محصول نهایی آنها یک بسته باتری است که دارای سلول هایی با ظرفیت متفاوت است، به این معنی که متعادل نمی ماند. همچنین سلول‌های قدیمی‌تری که هنوز در بسته باتری شما هستند و بازسازی نشده‌اند، شانس بیشتری برای ضعیف شدن (خراب شدن) دارند که باعث می‌شود سیستم باتری ماشین شما دوباره از کار بیفتد.

فرآیند ما یک روز کامل طول می کشد، اما استفاده از آن باتری بهتری برای شما به ارمغان می آورد. تجربه ما در پروشات خودرو نشان داده است که این روش آزمایش و بازسازی کم هزینه ترین راه برای تعمیر باتری است.

بازسازی باتری هیبریدی

پس از بازسازی تمام سلول‌های باتری، جریان انرژی بهبود پیدا کرده و ظرفیت آن افزایش پیدا می کند. بازسازی باتری به معنای ظرفیت انرژی بهتر، جریان بهتر انرژی به دلیل مقاومت کم و اتلاف انرژی کمتر است در زمانی که خودرو در حال استفاده نیست. برای مالک خودرو، این موضوع به معنای مصرف سوخت بهتر، شتاب بهتر خودرو و عمر بیشتر باتری است.

عوامل موثر بر عمر باتری هیبریدی

چه چیزی می تواند بر عمر باتری هیبریدی ماشین تویوتا شما تأثیر بگذارد؟

مانند سایر اجزای ماشین شما، عوامل زیادی بر طول عمر باتری هیبریدی شما تأثیر می گذارد. نحوه رانندگی، روال تعمیر و نگهداری، نحوه شارژ باتری و حتی مکانی که در آن زندگی می کنید، همگی می توانند تأثیرگذار باشند.

نگهداری منظم برای عملکرد روان خودرو شما ضروری است. موتور بنزین سوز و موتور الکتریکی تا حدودی به یکدیگر وابسته هستند و اگر یکی به طور موثر کار نکند، می تواند بر عملکرد دیگری تأثیر بگذارد. در فواصل زمانی منظم، همراه با سایر تعمیرات، باتری باید تست شود. اگر یک یا چند سلول باتری ضعیف پیدا شد، باتری را می توان برای افزایش عمر آن بازسازی کرد. رد شدن از معاینات می تواند عمر باتری شما را کوتاه کند.

روال شارژ باتری هیبریدی ماشین شما مهم است. برای به حداکثر رساندن عمر باتری هیبریدی خود، پیروی از تمام دستورالعمل های شارژ شرکت سازنده مهم است. همیشه بهترین کار این است که اجازه ندهید باتری شما به طور کامل تمام شود و زمانی که شارژ می شود آن را کاملا شارژ کنید. از شارژهای کوتاه زیاد و رانندگی با باتری تقریباً تمام شده خودداری کنید.

نوسانات دما می تواند تأثیر مخربی بر باتری شما داشته باشد. این نوع از باتری به گونه ای طراحی شده است تا به طور موثر در محدوده دمایی مشخص کار کند. رانندگی در سرما یا گرمای شدید برای مدت طولانی می تواند به باتری شما آسیب برساند. در دماهای گرم، یک سیستم فن کمکی به خنک نگه داشتن باتری کمک می کند. به عنوان بخشی از روال تعمیر و نگهداری، فن کمکی را به طور مرتب تمیز کنید تا هوای خنک در جریان باشد.

نظر خود را ارسال کنید