صافکاری رکاب خودرو ماشین های خارجی و لوکس

صافکاری رکاب خودرو ماشین های خارجی و لوکس در مرکز پروشات خودرو به صورت تخصصی انجام می شود. تعمیر و صافکاری تویوتا و لکسوس کرولا هایلوکس لندکروز کمری در شرق تهران به صورت حرفه ای و تضمینی توسط کادر متخصص پروشات خودرو صورت می گیرد. استفاده از روش های ترمیمی مدرن برای صافکاری و نقاشی رکاب خودرو با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز با حداقل افت قیمت ماشین در مرکز پروشات خودرو انجام می شود.

بررسی رکاب خودرو

رکاب خودرو به پله خودرو نیز معروف است. در واقع قسمت پایینی کابین خودرو است که در پایین کابین خودرو قرار دارد. رکاب ماشین ورود و خروج مسافران را آسان‌ تر می‌ کند. به خصوص در خودروهای شاسی بلند رکاب خودرو که به صورت پله ای مجزا خودنمایی می کند نقش مهمی در ورود و خروج سرنشینان دارد.

رکاب برخی از خودروها از بدنه خودرو ساخته شده است. جنس رکاب اتومبیل از پلاستیک با پایه فلزی یا پلاستیک با پایه پلیمری (فایبرگلاس) و در برخی دیگر از فولاد یا فلزات دیگر است. رکاب های فلزی بیشتر به صورت دستی بر روی بدنه خودرو نصب می شوند. این قسمت از بدنه خودرو یکی از پرکاربردترین قسمت های بدنه خودرو است، به همین دلیل آسیب پذیرتر است. زنگ زدگی رکاب، خوردگی رکاب، تغییر رنگ رکاب، ساییدگی رکاب، شکستگی رکاب و پارگی رکاب به دلیل باریک بودن بیشتر از سایر قسمت های خودرو شایع است.

صافکاری رکاب خودرو

یکی از خدماتی که در صافکاری ارائه می شود تعمیر رکاب خودرو می باشد. خدمات ارائه شده شامل صافکاری و ترمیم انواع آسیب های رکاب ماشین می باشد. رکاب ها معمولاً از جنس سپر ساخته می شوند. تعمیر این دو قسمت از ماشین تقریبا یکسان است. خدمات تعمیر سپر و تعمیر رکاب در کیت های صافکاری به همین صورت ارائه می شود. صافکار نوع آسیب را تشخیص داده و رکاب ها را تعمیر می کند. روش صفاکاری رکاب ماشین های خارجی و لوکس می تواند شامل جوشکاری پلاستیک یا رفع تورفتگی با اعمال گرما یا اعمال فشار باشد.

رکاب های ساخته شده از مواد پلیمری از دو یا سه لایه فایبرگلاس ساخته می شوند که برای تعمیر آنها مشابه با تعمیر سپر عمل می کنیم. اگر آسیب رکاب ماشین فقط منجر به خط و خش شده است، برای ترمیم این آسیب ها از پولیش استفاده می کنیم. اما در صورت شکستگی پدال، برای ترمیم آن باید از جوش پلاستیک استفاده کرد. در جوشکاری پلاستیک قطعات شکسته شده با استفاده از چسب های مرغوب و توری پلاستیکی و سمباده کاملاً ترمیم می شود. سپس بتونه کاری می شود. پس از آستر کاری، سنباده کاری مجدد می شود. در انتها رنگی متناسب با رنگ اولیه رکاب ها به آن زده می شود. این مرحله به ظاهر ساده است، اما به دلیل ظرافت این قسمت، دارای جزئیات زیادی است، بنابراین نباید آن را به تعمیرکار غیر تخصصی سپرد.

صافکاری رکاب خودرو
صافکاری رکاب خودرو

صافکاری رکاب با دستگاه

استفاده از دستگاه ساکشن یکی از روش های بسیار کارآمد برای صافکاری رکاب ماشین است. در بحث تعمیر رکاب خودرو، دستگاه مکنده یا ساکشن بر روی رکاب فرورفته خودرو قرار می گیرد و با ایجاد خلاء، فشار منفی ایجاد می کند و قسمت فرورفته بدنه خودرو را در جهت مخالف می کشد. به این ترتیب فرورفتگی بدنه خودرو ترمیم شده و لایه بدنه به جای خود باز می گردد.

با استفاده از روش های معمول صافکاری دستی به منظور برگرداندن رکاب فرورفته خودرو، اثرات آن بارزتر خواهد بود. اما دستگاه مکش صاف کننده لایه بدنه را به صورت کاملا طبیعی به جای خود برمی گرداند و وضعیت بسیار شبیه به حالت قبل از ضربه خواهد بود. از آن جایی که دستگاه مکنده صافکاری، رکاب خودرو را به شکلی حرفه‌ ای به حالت اولیه خود بازگردانده است، کار صافکار در این مرحله آسان‌ تر بوده و با سهولت و البته کیفیت بیشتری، بخش آسیب دیده رکاب خودرو را صاف کرده و به حالت اول بازمی‌گرداند.

صافکاری رکاب با دستگاه
صافکاری رکاب با دستگاه

تعویض رکاب خودرو

در خودروهای قدیمی ممکن است رکاب های خودرو به حدی آسیب دیده باشد که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد. یا اینکه آنقدر پوسیده باشد که ارزش تعمیر نداشته باشد. بنابراین صافکار چاره ای جز تعویض این قطعه نخواهد داشت. به طور کلی تعویض رکاب خودرو تاثیر چندانی در قیمت خودرو ندارد، اما اگر صافکاری حرفه ای پیدا کردید که بتواند رکاب خودروی شما را بدون تعویض قطعه تعمیر کند، درنگ نکنید و این کار را به صافکار حرفه ای خود بسپارید. تیم صافکاری پروشات خودرو تمام سعی خود را می کند تا بدون تعویض رکاب ها، آن ها را تعمیر و صافکاری کند. صافکاری رکاب تمامی مدل های تویوتا و لکسوس کرولا هایلوکس لندکروز کمری در مرکز پروشات خودرو انجام می شود.

صافکاری رکاب خودروهای خارجی

امروزه خودروهای خارجی و وارداتی طرفداران زیادی در ایران دارند. با توجه به اینکه در این مدت نوسانات ارزی به سرعت اتفاق افتاده است، قیمت تمام شده خودروهای خارجی بالا رفته و بسیاری از افراد در مورد نحوه تعمیر این نوع خودروها سوال می پرسند. بهتر است بدانید روش تعمیر رکاب در خودروهای خارجی تقریبا مشابه خودروهای ایرانی است. با این حال، روش تعمیر خودروهای وارداتی ممکن است با چالش های بیشتری روبرو شود. به عنوان مثال دقت به کار رفته در تعمیر و اصلاح رکاب های خودروهای خارجی باید بیشتر باشد.

وقتی بخشی از خودرو آسیب می بیند این نگرانی وجود دارد که آیا این آسیب باعث افت قیمت می شود یا خیر! در کل وقتی خودرویی آسیب می بیند حتی اگر تعمیر شود روی قیمت خودرو تاثیر می گذارد و باعث افت قیمت می شود. اما آسیب دیدگی رکاب ها معمولا تاثیر زیادی در افت قیمت ندارد. زیرا به راحتی قابل تعمیر و تعویض است. بنابراین اگر پدال های شما آسیب دیده است نگران نباشید! زیرا نمی تواند باعث افت قیمت زیادی شود.

هزینه تعمیر رکاب خودرو

یکی از خدماتی که در تعمیرگاه های خودرو ارائه می شود تعمیر رکاب خودرو می باشد. این تعمیرات شامل صاف کردن و ترمیم انواع آسیب های رکاب خودرو می باشد. به طور کلی بخش رویی رکاب خودرو از جنس سپر خودرو ساخته می شود. تعمیر این دو قسمت از ماشین تقریبا یکسان است. همچنین خدمات تعمیر سپر و پدال نیز به همین صورت در مراکز صافکاری ارائه می شود.

یکی از مسائلی که در هنگام تعمیر رکاب خودرو به وجود می آید هزینه تعمیر رکاب است. هزینه تعمیر رکاب خودرو با مراجعه به تعمیرکار حرفه ای تعیین می شود. تعمیرکار پس از بررسی میزان آسیب دیدگی رکاب، قیمت نهایی را به شما اعلام می کند. هرکسی که برای تعمیر رکاب ماشین خود به صافکار مراجعه می کند باید برای این کار بودجه تعیین کند. از این رو این سؤال مطرح می شود که آیا تعمیر و صافکاری هزینه بر است؟ لازم به ذکر است که هزینه این کار به شدت به آسیب رکاب بستگی دارد، البته این کار گران نیست و قیمت آن چندان بالا نیست.

خدمات صافکاری رکاب خودرو

در صافکاری رکاب خودرو مشکلاتی که در امتداد بدنه آهنی رکاب به وجود آمده برطرف می شود. این امر با فشار همراه است تا بتوان قطعات فرو رفته را به حالت اولیه بازگرداند. اگر این فشار از حد معینی بیشتر باشد، می تواند به بدنه آهنی خودرو آسیب برساند و ظاهری بسیار نامتناسب در بدنه آهنی رکاب ایجاد کند. در نتیجه صافکاری رکاب به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد، در غیر این صورت صافکاری فقط مشکلات رکاب را بدتر می کند. به همین خاطر باید از یک صافکار ماهر برای انجام صافکاری کمک بگیرید.

تعمیرات اساسی و صافکاری رکاب خودرو، یکی از فعالیت های تخصصی تعمیرگاه تویوتا پروشات خودرو در شرق تهران است. تعمیرگاه پروشات خودرو به صورت تخصصی و حرفه ای تمامی مشکلات مربوط به رکاب خودروی شما را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ممکن حل می کند. مجموعه پروشات خودرو صافکاری تخصصی رکاب تویوتا و لکسوس کرولا هایلوکس لندکروز کمری در شرق تهران را انجام می دهد. در صورت نیاز به خدمات تعمیر و صافکاری تخصصی رکاب خودروهای خارجی و لوکس می توانید با ما تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین وقت رزرو کنید. برای رزرو آنلاین دریافت نوبت صافکاری و تعمیر رکاب تویوتا و لکسوس کرولا هایلوکس لندکروز کمری در شرق تهران می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید برادران جوزی، پلاک 17

تلفن های تماس:

02122775415

02175392

نظر خود را ارسال کنید