شتاب تویوتا پریوس 2023 چقدر است؟

تویوتا پریوس 2023 عملکرد شتاب نسل قبلی خود را شرمنده کرد. زیباترین پریوس تا به حال سریع‌ترین هم است. مدل جدید در 7.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید (پریوس قدیمی بیش از 10 تیک داشت). شتاب تویوتا پریوس 2023 نسبت به نسل قبلی خود بهبود قابل توجهی داشته است. عملکرد شتاب تویوتا پریوس 2023 نسبت به مدل قدیمی پریوس معادل 3.4 ثانیه بهتر شده است.

شتاب تویوتا پریوس 2023

شتاب تویوتا پریوس 2023 چقدر است؟ تویوتا پریوس 2023 نه تنها زیباتر از مدل قبلی خود است. عملکرد خط مستقیم آن نیز به طور قابل توجهی بهتر است. پریوس دیفرانسیل جلو جدید که ما آزمایش کردیم در 7.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید که 3.4 ثانیه سریعتر از معادل قدیمی خود بود. شتاب بهبود یافته پریوس با یک پیشرانه هیبریدی پیشرفته همراه است که اسب بخار بسیار بیشتری تولید می کند.

شتاب تویوتا پریوس

اگر از مدل های قدیمی تر تویوتا پریوس در ایران استفاده می کنید، می توانید برای تقویت موتور و شتاب خودرو به پروشات خودرو مراجعه کنید. پروشات خودرو بهترین مجموعه خدمات خودروهای تویوتا پریوس در شرق تهران است. در صورت نیاز به کارشناسی، تعمیر و نگهداری خودروهای تویوتا پریوس می توانید با ما تماس حاصل کنید. برای دریافت مشاوره در خصوص خودروی تویوتا پریوس با پروشات خودرو می توانید با شماره 02175392 تماس حاصل فرمایید.

شتاب تویوتا پریوس 2023

نسل جدید تویوتا پریوس

تویوتا پریوس 2023 نسل جدیدی را با تغییراتی آغاز می کند که اکثر افراد با دو چشم کار آن را در بدترین حالت جذاب و در بهترین حالت فوق العاده می خوانند. (احتمالاً مورد دوم برای صاحبان یک یا چند نسل قبلی صدق می کند).

پیشرانه هیبریدی پیشرفته

در زیر بدنه جدید پریوس یک پیشرانه هیبریدی پیشرفته قرار دارد. همانند نسخه‌های خروجی، نسخه‌های ورودی همچنان با سیستم‌های دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ در دسترس هستند. همراه با تغییر از باتری نیکل-هیدرید فلزی به بسته لیتیوم-یونی، موتور گازسوز پریوس از یک چهار سیلندر 1.8 لیتری به یک چهار دیگ بزرگتر 2.0 لیتری تبدیل می شود.

قدرت موتور تویوتا پریوس

جهش رشد در جابجایی موتور، همراه با یک موتور کشش سنکرون با آهنربای دائم قوی تر، باعث افزایش قدرت اسب بخار می شود. با افزایش توان خروجی از 121 اسب بخار به بین 194 تا 196 اسب بخار ترکیبی برای چرخ های جلو و چهار چرخ می رسد. همچنین یک پریوس پرایم پلاگین هیبریدی جدید وجود دارد که با 220 اسب بخار قدرت خبرها را به خود اختصاص داده است.

سریعترین پریوس تست شده

تنها پریوس 2023 که تاکنون تجهیزات آزمایشی خود را به آن بسته است، تریم لیمیتد با مشخصات بالا با دیفرانسیل جلو است. برای مقایسه، این تنظیمات بیشتر با پریوس سه 2017 (همان پیکربندی درایو جلو) مطابقت دارد که چندین سال پیش آزمایش شده است.

با وجود افزایش ابعاد و اضافه شدن تجهیزات ارتقا یافته، پریوس جدید چندان سنگین تر از قبل نیست. نمونه 2023 ترازو ما را به 3199 پوند رساند، یعنی 86 پوندی معقول بیشتر از نسخه 3113 پوندی 2017. پریوس جدید هنوز حدود 60 درصد وزن خود را در جلو حمل می کند.

سرعت تویوتا پریوس جدید

پریوس جدید در 7.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید. زمانی که از متن خارج می شود، زمان غیرقابل توجهی است. با این حال، در مقایسه با 10.5 تیک که پریوس قدیمی برای رسیدن به سرعت مایل در دقیقه نیاز داشت، این بهبود 3.4 ثانیه ای دلیلی برای جشن گرفتن است.

سایر تست‌های شتاب پریوس ۲۰۲۳

پریوس جدید در سایر تست‌های شتاب ما نیز به طور قابل توجهی سریع‌تر عمل کرد. زمان یک چهارم مایل آن بیش از دو ثانیه کاهش یافت، از 17.8 ثانیه در 79 مایل در ساعت به 15.5 ثانیه در 92 مایل در ساعت. مدل 2023 همچنین باید هر گونه اضطراب طولانی مدت را هنگام اجرای گذرها در بزرگراه کاهش دهد، زیرا پریوس هیبریدی اکنون شتاب 50 به 70 مایل در ساعت را در 5 ثانیه ثبت می کند (2.1 ثانیه سریعتر از قبل).

محدودیت سرعت تویوتا پریوس

در موارد نادری که یک راننده پریوس جدید بخواهد سرعت را در قلمروی سه رقمی جستجو کند، قابل توجه است که چقدر سریعتر می توانند این کار را انجام دهند. تویوتا پریوس ۲۰۲۳ در 18.8 ثانیه به سرعت 100 مایل در ساعت رسید. این سرعت باورنکردنی 11.7 ثانیه نسبت به نسل قبلی خود است که 30.5 تیک داشت، بهتر است. خودروی قدیمی نیز برای رسیدن به سرعت 110 مایل در ساعت به 43.2 ثانیه زمان نیاز داشت. پریوس جدید کار را در 24.4 ثانیه انجام داد.

سریع ترین پریوس در سال ۲۰۲۳

در حال حاضر، پریوس 2023 محرک جلو جدید سریع‌ترین پریوسی است که تا به حال آزمایش شده است. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا سرعت جدید هیبریدی به فداکاری در پمپ بنزین نیاز دارد یا خیر. تویوتا ادعا می کند که پریوس جدید کارآمدتر از قبلی است و 57 مایل بر گالن رتبه بندی شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست را هدف قرار می دهد. با این حال، خواهیم دید که آیا تست مصرف سوخت در دنیای واقعی ما چیز دیگری می گوید یا خیر.

نظر خود را ارسال کنید