تعمیر کاتالیزور تویوتا و لکسوس در تهران

تعمیر تخصصی کاتالیزور تویوتا و لکسوس و سایر مدل های تویوتا از قبیل کرولا، هایلوکس، لندکروز، کمری و پریوس به صورت تخصصی در شرق تهران انجام می شود. در کاتالیزورهای مختلف تویوتا و لکسوس، واکنش های متفاوتی انجام می شود. اما رایج ترین واکنش در کاتالیزور ها تبدیل هیدروکربن های نسوخته به آب و دی اکسید کربن است. این واکنش در تمام مبدل های کاتالیزوری انجام می شود. کاتالیزور یا همان مبدل کاتالیست، قطعه‌ای است که در مسیر سیستم اگزوز قرار می‌گیرد. خرابی کاتالیزور یکی از مشکلات رایج خودروهای سواری است.

برای دریافت مشاوره در خصوص تعمیرات کاتالیزور تویوتا و لکسوس می توانید با شماره 02175392 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو آنلاین نوبت تعمیرگاه کاتالیزور بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

تعمیر کاتالیزور تویوتا

در صورت خرابی کاتالیزور، تعمیر آن یکی از الزامات مهم است. بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند که اگر امروز می‌توانیم در شهرهای بزرگ نفس بکشیم و زندگی کنیم، به لطف اختراع کاتالیزورهاست. اما متاسفانه کاتالیزورها قطعات آسیب پذیری هستند و اگر موتور خودرو دچار مشکل شود و نتواند فرآیند احتراق را کامل کند، ممکن است به دلیل ورود ناگهانی و بیش از حد گازهای سمی، کاتالیست سیستم اگزوز آسیب ببیند.

همچنین ضربات و فشارهای ناشی از برخورد اجسام نیز می تواند به ساختار این قطعات آسیب برساند. خوشبختانه شرکت های بزرگ با استفاده از ساختارهای جدید در فیلتر کاتالیست خودروهای جدید خود این مشکل را برطرف کرده اند. در صورتی که با خرابی کاتالیزور مواجه شدید می توانید به مجموعه پروشات خودرو مراجعه کنید. پروشات خودرو کلیه خدمات مربوط به تعمیر کاتالیزور تویوتا و لکسوس و سایر مدل های تویوتا از قبیل کرولا، هایلوکس، لندکروز، کمری و پریوس را به مشتریان گرامی در شرق تهران ارائه می دهد.

تعمیرات کاتالیزور تویوتا

کاتالیزور چیست؟

کاتالیزور خودروهای تویوتا یا مبدل کاتالیزوری وسیله ای برای کنترل انتشار گازهای خروجی اگزوز است. کاتالیزور واکنش ردوکس (واکنش اکسیداسیون و کاهش) گازهای سمی و آلاینده های موجود در گازهای خروجی از یک موتور احتراق داخلی را به آلاینده هایی با سمیت کمتر تبدیل می کند. مبدل های کاتالیزوری معمولا برای موتورهای احتراق داخلی خودروهایی که با بنزین یا گازوئیل کار می کنند استفاده می شود.

ساختار کاتالیست خودرو

مبدل کاتالیزوری خودرو از مواد مختلفی تشکیل شده است. هسته یا بستر کاتالیزور بسته به مدل خودروی تویوتا و لکسوس متفاوت است. به عنوان مثال، زمانی که از این دستگاه ها در اتومبیل ها استفاده می شود، هسته آن معمولاً یکپارچه سرامیکی با ساختار لانه زنبوری است.

هسته های سرامیکی در صورت تولید انبوه می توانند ارزان تر باشند. فویل های فلزی یکپارچه ساخته شده از ترکیب آهن،کروم و آلومینیوم در برخی کاربردها استفاده می شود. هسته‌های فلزی وقتی برای استفاده در مسیرهای کوچک تولید می‌شوند، ارزان‌تر هستند. مانند اتومبیل‌های اسپورت که در آن‌ها فشار کمتر و قابلیت اطمینان تحت بارهای ثابت و زیاد ضروری است. هر دوی این مواد در کاتالیزورها به گونه ای طراحی شده اند که سطح وسیعی را برای حمایت از پوشش کف کاتالیست فراهم کنند.

فرم کاتالیزور

همانطور که گفته شد هر کاتالیزوری در خودرو که به مبدل های کاتالیزوری نیز معروف است از سه قسمت هسته، لایه اکسید و ماده کاتالیزور تشکیل شده است. شکل و فاز کاتالیزورها در یک واکنش شیمیایی می تواند در فاز با واکنش دهنده ها یا در اختلاف فاز با آنها باشد. بر این اساس کاتالیزورها به دو دسته همگن و ناهمگن تقسیم می شوند. کاتالیزورهای همگن در فاز مشترک با واکنش دهنده ها هستند. اما نوع ناهمگن آنها با مواد واکنش دهنده در فاز متفاوتی قرار دارد. واکنش به صورت ناهمگن در سطح آنها انجام می شود.

خرابی کاتالیزور

درست کار نکردن کاتالیزورهای خودروهای تویوتا و لکسوس علائم مختلفی دارند و یکی از رایج ترین آنها افزایش ناگهانی مصرف سوخت خودرو است. زمانی که فیلترهای کاتالیزور به درستی کار نکنند و این قسمت به مانعی برای خروج گازهای تولید شده توسط موتور تبدیل شود، فشار هوای داخل سیستم های داخلی به طور خودکار افزایش می یابد. خودرو برای حذف این فشار هوا نیاز به تولید نیرو دارد. تولید نیروی بیشتر برابر با افزایش مصرف سوخت خودرو است.

عیب یابی کاتالیزور تویوتا

خودرویی که دارای کاتالیزور خراب است در تست آلایندگی مردود خواهد شد. در خودروهای مدرن تویوتا و لکسوس، ایسیو یا کامپیوتر خودرو توانایی تشخیص و تجزیه و تحلیل وضعیت کاتالیزور خودرو را دارد. بنابراین در صورت بروز مشکل در این قطعه، چراغ چک روی پنل رو به راننده روشن می شود. فراموش نکنید که کاتالیست جزء حیاتی و ضروری به حساب می آید و در صورت بروز مشکل بهتر است کل سیستم اگزوز توسط متخصصین این حوزه بررسی شود. برای تست و عیب یابی کاتالیزور تویوتا و لکسوس و سایر مدل های تویوتا از قبیل کرولا، هایلوکس، لندکروز، کمری و پریوس می توانید به پروشات خودرو مراجعه فرمایید.

تعویض کاتالیزور تویوتا

تجربه عملی ما این است که مبدل های کاتالیزوری جدید تویوتا به طور قطع و فوق العاده برتر از مبدل های کاتالیزوری مدل های قدیمی تویوتا هستند. آنها سطوح آلودگی را با شدت بیشتری پاک می کنند، به علاوه معمولاً بین 5 تا 10 برابر بیشتر دوام می آورند. برای مدل های قدیمی تویوتا، توصیه می شود از کاتالیزورهایی با فناوری جدید استفاده شود. این کار علاوه بر کاهش تولید آلودگی در مصرف سوخت خودرو نیز صرفه جویی می کند.

مبدل های کاتالیزوری جدید تویوتا در شتاب‌های ناگهانی نیز بسیار تمیزتر عمل می‌کنند. ما آلایندگی تویوتاها را با مبدل‌های کاتالیزوری جدید تویوتا در شتاب‌گیری‌های مکرر پشت سر هم (که منجر به تولید حداکثر آلاینده‌ها می‌شود) ارزیابی کرده‌ایم و نتیجه همچنان این است که ما شاهد تنها 50 تا 60 قطعه هیدروکربن نسوخته در واحد میلیون هستیم.

خدمات تعمیر کاتالیزور

مجموعه پروشات خودرو تعمیر کاتالیزور را برای انواع خودروهای تویوتا و لکسوس به صورت تخصصی و با بالاترین کیفیت ارائه می دهد. پروشات خودرو کلیه خدمات عیب یابی و تعمیرات کاتالیزور مربوط به خودروهای تویوتا و لکسوس را به صورت تخصصی و با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت به مشتریان گرامی ارائه می دهد. اتوکلینیک پروشات خودرو با مجهزترین دستگاه های مدرن تعمیرگاهی، آماده ارائه تعمیر کاتالیزور برای خودروهای تویوتا، لکسوس، کرولا، هایلوکس، لندکروز، کمری و پریوس می باشد. برای دریافت خدمات و مشاوره در خصوص تعمیرات کاتالیزور خودروهای تویوتا و لکسوس می توانید با ما تماس بگیرید.

نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید برادران جوزی، پلاک 17

تلفن های تماس:

02175392

02122775415

نظر خود را ارسال کنید