رنگ

مقدمه

ایران کشوری است که به لطف شرایط اقلیمی ۴ فصل را تجربه می‌کند از این رو یکی‌ از دغدغه‌های مالکین خودرو‌ها نگه داری و محافظت از رنگ خودرو در برابر آفتاب و باران‌های اسیدی می‌باشد. رنگ خودرو ترکیبی‌ از مواد شیمیایی است که روی یک لایه آستر بر بدنه خودرو زده میشود. برای افزایش طول عمر مفید آن باید رفتاری همانند مراقبت‌های پوست انسان با آن داشت. امروز با بخش دانستنی‌های پروشاتی میخواهیم با چند روش برای مراقبت از رنگ خودرو در فصل تابستان آشنا شویم. روش های مراقبتی به ۲ دسته تقسیم می شود:

مراقبت‌های اولیه:

مراقبت های اولیه شامل روش هاییست که با کمترین قیمت ممکن می توانید آنها را اجرایی کنید. آفتاب مستقیم در تمام طول روز در فصل تابستان در حال تابیدن است از این رو برای محافظت بهتر از رنگ خودرو سعی‌ کنید حتی الامکان خودرو را در زیر نور مستقیم آفتاب پارک نکنید، اشعه ماورای بنفش خورشید باعث از بین رفتن رنگ بدنه خودرو میشود. پیشنهاد دیگر استفاده از چادر‌های بدنه خودرو است که از رنگ خودرو شما در برابر نور خورشید و شیره درختان و فضولات پرندگان مراقبت می‌کند. نکتهٔ مهم دیگر که در فصل تابستان میتواند آسیب جدی به رنگ خودرو وارد کند گرد و غبار موجود در هواست، استفاده از دستمال خشک برای پاک کردن خاک روی بدنه مانند سمباده عمل می‌کند و تمام رنگ خودرو را دچار آسیب خواهد کرد البته که مرطوب کردن پارچه لزوما به معنی مرتفع شدن مشکل فوق نیست و استفاده از پارچه‌های پنبه ای و مناسب برای رنگ بدنه خودرو پیشنهاد میگردد. لکه‌های اسیدی شامل شیره درختان فضولت پرندگان و حتی باران‌های اسیدی نیز یکی‌ از مهمترین عوامل خرابی‌ رنگ خودرو است شستشوی منظم خودرو و جلوگیری از حضور طولانی‌ مدت این اجسام بر روی رنگ یکی‌ از راه‌های مبارزه با این تخریب به شمار میرود. وجود بنزین بر روی رنگ در قسمت ورودی باک خودرو باعث از بین رفتن و کدر شدن رنگ بدنه خواهد شد از این رو باید از سر ریز شدن بنزین به هنگام سوختگیری جلوگیری شود و یا سریعا محل مورد نظر شستشو شود.

روش‌های پیشرفته:

روش‌های پیشرفته شامل روش هاییست که با صرف هزینه لایه ای بیرنگ برای محافظت از رنگ خودرو  بر روی آن اضافه می گردد. امروز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از مواد متنوع روش‌های جذابی برای محافظت از رنگ خودرو ابداع شده برای همین منظور  coating نانو بر روی بدنه خودرو یکی‌ از بهترین و موثر‌ترین روش‌ها برای محافظت از رنگ خودروست. علاوه بر نانو کوتینگ، استیکر‌های بی‌ رنگ بدنه نیز روشی مفید برای محافظت از رنگ و بدنه خودرو در برابر عوامل طبیعی و حوادث می‌باشد.

نظر خود را ارسال کنید