تعمیر کولر ماشین های خارجی

تعمیر کولر ماشین های خارجی با بهترین کیفیت روز دنیا در مجموعه پروشات خودرو انجام می شود. تعمیرکولر تویوتا و لکسوس و سایر مدل های تویوتا از قبیل کرولا، هایلوکس، لندکروز، کمری و پریوس در شرق تهران به صورت تخصصی در مجموعه پروشات خودرو انجام می شود. برای دریافت مشاوره در خصوص تعمیر کولر ماشین های تویوتا و لکسوس می توانید با شماره 02175392 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو آنلاین نوبت تعمیرات کولر خودرو بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

تعمیر کولر ماشین

کولر ماشین یکی از مهم ترین آپشن هایی است که در تمامی خودروها وجود دارد. این قطعه در فصل تابستان کاربرد زیادی دارد زیرا اکثر کسانی که در این فصل از خودرو استفاده می کنند به آن نیاز دارند و گاهی ممکن است که این بخش خودرو نیاز به تعمیر پیدا کند.

کولر خودرو وظیفه تهویه هوای داخل کابین را بر عهده دارد و هوای گرم را به هوای سرد تبدیل می کند. گاهی اوقات ممکن است این قسمت از کار بیفتد یا به درستی کار نکند. اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که به تعمیرگاه بروید تا این قطعه را تعمیر کند. اما تعمیر کولر ماشین های خارجی و تعمیر کولر تویوتا و لکسوس و سایر مدل های تویوتا از قبیل کرولا، هایلوکس، لندکروز، کمری و پریوس کاری تخصصی و دشوار است. به همین خاطر باید به یک متخصص که با انواع مدل های ماشین های خارجی آشنایی دارد، مراجعه کنید.

تعمیر کولر ماشین های خارجی

خدمات تهویه مطبوع خودرو

تکنسین های خبره پروشات خودرو می توانند بسیاری از خدمات تهویه مطبوع خودرو (AC) را از آزمایش و تعمیر و نگهداری منظم تا تعمیر کامل کولر ماشین انجام دهند. مرکز پروشات خودرو در شرق تهران با بررسی سیستم AC می تواند مشکلات سیستم خودروی شما را مشخص کند، مشکل را به سرعت تشخیص دهد و راه حل های تعمیر مقرون به صرفه ارائه دهد. ما در پروشات خودرو تمامی خدمات مربوط به تعمیر، سرویس، تعویض، شارژ مجدد، کمپرسور و موارد دیگر را برای کل سیستم های AC خودرو، گرمایش، سرمایش و فیلترهای خروجی هوا ارائه می دهیم.

خرابی کولر ماشین

کولر و بخاری شما بهترین بخش های خودروی شما در یک روز گرم تابستان یا یک شب سرد زمستانی هستند. متأسفانه، مانند هر فناوری دیگری، AC شما ممکن است در بدترین زمان ممکن خراب شود. مشکلات کولر ماشین می تواند دلایل زیادی داشته باشد. متداول ترین دلیلی که AC کار نمی کند یک یا چند نشت در سیستم است.

در بیشتر موارد مشکل به دلیل یکی از موارد زیر است:

  • نشتی در سیستم AC
  • کمپرسور AC معیوب
  • گرفتگی فیلتر
  • سایر اجزای معیوب

بررسی قطعات کولر ماشین

کولر ماشین های خارجی دارای 11 قطعه مهم می باشد. در صورتی که هر یک از بخش ها به درستی کار نکند، عملکرد کولر ماشین دچار مشکل می شود. قطعات مهم کولر ماشین های وارداتی به شرح زیر می باشند.

  1.   فن الکتریکی کولر خودرو
  2.   اواپراتور کولر خودرو
  3.   کمپرسور کولر خودرو
  4.   کندانسور کولر خودرو (رادیاتور کولر)
  5.   رسیور درایر کولر خودرو
  6.   شیر انبساط کولر خودرو
  7.   سیم کشی سیستم کولر خودرو
  8.   کلید کنترل فشار یا مانوستات کولر خودرو
  9.   وظیفه شلنگ ها در سیستم کولر خودرو
  10. سوئیچ A/C در کولر ماشین
  11. گاز کولر خودرو

فن برقی کولر در حقیقت یک نوع پنکه است و کاربردهای مختلفی دارد. این همان قطعه ای است که وظیفه خنک کردن موتور در هنگام گرم شدن را بر عهده دارد و برای کولر، این دستگاه هوا را به داخل هدایت می کند.

بازرسی تعمیر کولر خودرو

تعمیر کولر خودرو می تواند شامل کارهای مختلفی باشد، از کارهای کوچک تا بزرگ، از سطح مبرد تا فن های خنک کننده. همه چیز از بازرسی سالانه یا بررسی عملکرد گرفته تا تشخیص و تعویض اجزای سیستم را می توان توسط تکنسین واجد شرایط، با هر گونه برآورد یا بررسی تشخیصی تکمیل کرد. بازرسی های منظم به اطمینان از راندمان خنک کننده و شناسایی نشتی های احتمالی کولر کمک می کند. خدمات اضافی ممکن است وسیله نقلیه شما به آن نیاز داشته باشد عبارتند از:

  • بررسی سطح فن سیستم
  • خوانش فشار PSI سیستم برای بررسی سطح فریون
  • بررسی دمای خروجی
  • بررسی فن و کمپرسور دمنده برای اطمینان از عملکرد صحیح
  • بازرسی تسمه ها و شیلنگ ها برای کشف نشانه های پیری و خرابی احتمالی
  • تشخیص مشکلات احتمالی سوئیچ ها، فیوزها، سیم کشی معیوب، کندانسور یا خرابی مهر و موم داخلی کمپرسور

عیب یابی سیستم تهویه مطبوع

مشکلات به وجود آمده برای سیستم تهویه مطبوع خودرو دلایل مختلفی دارد. برای عیب یابی کولر ماشین های خارجی در ابتدا باید علت آن را مشخص کرد و سپس اقدام به تعمیر آن نمود. برای یافتن ایرادات کولر ماشین ابتدا باید آن را روشن کنید. اگر کولر خودروی شما روشن نمی شود، ممکن است مشکل از سیم کشی خودرو باشد. برای رفع مشکل سیم کشی باید ابتدا کاپوت را باز کنید و سپس سیم کشی کولر ماشین را بررسی کنید. اگر سیم کشی معیوب است، باید آن را تعویض کنید.

ممکن است مشکل از پشت کلید تهویه مطبوع باشد که در این صورت باید سوئیچ را باز کرده و مشکل را برطرف کنید. اگر هنگام روشن کردن کولر بوی بسیار بدی به مشام می رسد، توجه داشته باشید که کولر ماشین شما نشتی گاز دارد و باید مخزن آن تعویض شود. این گاز بسیار سمی است و در صورت استشمام این گاز حتما کولر ماشین خود را خاموش کنید.

اگر کولر ماشین را روشن کردید اما متوجه شدید که هوا اصلا خنک نمی شود، باید بدانید که گاز کولر ماشین شما تمام شده است و باید دوباره آن را پر کنید. بر اساس تجربه ما در بررسی کولر ماشین های تویوتا و لکسوس تعویض دو سال یک بار گاز خودرو مورد نیاز است. برای پرکردن گاز کولر می توانید به تعمیرگاه پروشات خودرو مراجعه کنید. مجموعه پروشات خودرو بر اساس نوع و مدل ماشین شما، بهترین و مقرون به صرفه ترین گاز را برای کولر شما شارژ می کند.

عیب یابی کولر ماشین

رفع مشکل برق کولر ماشین

برق کولر خودرو یکی از مهم ترین قطعاتی است که می توان از آن برای اتصال کولر به باتری استفاده کرد. برق کولر یکی از پیچیده ترین قطعاتی است که برای حل مشکلات مربوط به کولر باید به صورت تخصصی آن را بررسی کنید. عیب یابی و رفع مشکلات برق کولر ماشین نیازمند دستگاه های به روز دنیا و تکنسین های دوره دیده و متخصص است. این بخش از خودرو را باید با دقت فراوانی عیب یابی کرد. زیرا می تواند به سایر قطعات خودرو آسیب برساند و آن ها را دچار مشکل کند. بنابر این برای بررسی دقیق مشکلات برقی ماشین باید به یک تعمیرگاه متخصص و به روز مراجعه کنید.

علت نشتی کولر ماشین

سن و رطوبت یکی از عوامل مهم نشتی کولر ماشین است. درزگیرها و شیلنگ‌های لاستیکی نیز می‌توانند به مرور زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند و به فریون اجازه خروج و ورود رطوبت به سیستم تهویه مطبوع خودرو شما را می‌دهند. رطوبت باعث نشتی در سیستم تهویه مطبوع شما است، با مبرد مخلوط می شود و اسید خورنده ای را ایجاد می کند که باعث نشتی در گاز کولر ماشین می شود.

اگر رطوبت خروجی از کولر وجود داشته باشد، می تواند به باتری، گیرنده یا خشک کن شما آسیب برساند. به یاد داشته باشید که این دستگاه ها پس از قرار گرفتن در معرض یک سیستم باز (نشتی یا ترک) از کار خواهند افتاد.

سرویس شارژ AC ماشین

در حالی که سیستم تهویه مطبوع خودرو مهر و موم شده است، نشتی همچنان ممکن است رخ دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد شما نیاز به شارژ مجدد گاز کولر دارید که شامل موارد زیر است:

  • شارژ مجدد با مبرد اضافی برای بالا بردن فشار به مشخصات
  • استفاده از رنگ فلورسنت برای آشکارسازی بصری نشت سیستم

خدمات شارژ تهویه مطبوع خودکار شامل همه چیز از بازرسی گرفته تا تعمیر است. بنابراین، اگر سیستم کولر ماشین شما دچار مشکل شده است، می توانید از خدمات تکنسین های آموزش دیده و با تجربه پروشات خودرو بهره ببرید.

هر چند وقت یکبار باید AC ماشین چک شود؟

هیچ فاصله زمانی استاندارد صنعتی برای بررسی سیستم های کنترل کولر خودرو وجود ندارد. بهترین توصیه: برنامه تعمیر و نگهداری را در کتابچه راهنمای خودرو خود مطالعه کنید. همچنین می توانید از یک تعمیرکار متخصص برای بررسی دوره ای خودرو مشورت بگیرید.

تکنسین خودرو در زمان بررسی دوره ای قبل از انجام هر گونه تعمیر، نتایج بررسی AC را با شما در میان می گذارد. و به یاد داشته باشید، هر Midas Touch Courtesy Check1 شامل بازرسی بصری سیستم AC وسیله نقلیه شما است. این یک دلیل دیگر برای تبدیل بررسی دوره ای کولر خودرو به بخشی منظم از روال تعمیر و نگهداری خودرو است.

تعمیرکار کولر ماشین

کولر خودرو یکی از قطعاتی است که در فصل تابستان بسیار اهمیت دارد. برای اینکه بتوانید در این فصل از آن استفاده کنید باید از سالم بودن آن مطمئن باشید. تعمیرکار برای تعمیر کولر ماشین باید قطعات را به خوبی بشناسد تا بتواند مشکل را پیدا کند. بعد از اینکه متوجه شد مشکل از کدام قسمت است، می تواند آن را تعمیر کند.

خدمات پروشات خودرو

پروشات خودرو شرکتی با سابقه در زمینه تعمیر کولر ماشین های خارجی و خودروهای تویوتا و لکسوس و سایر مدل های تویوتا مانند کرولا، هایلوکس، لندکروزر، کمری و پریوس می باشد. مجموعه پروشات خودرو نمونه های موفق تعمیرات کولر در خودروهای خارجی را در کارنامه خود دارد. این گروه با استفاده از جدیدترین متدهای تعمیر خودروهای لوکس و گران قیمت، خدمات تعمیر و عیب یابی کولر ماشین را به مشتریان گرامی خود در شرق تهران ارائه می دهد. برای اطلاع از قیمت ها و سایر خدمات می توانید با کارشناسان پروشات خودرو تماس حاصل فرمایید.

نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید برادران جوزی، پلاک 17

تلفن های تماس:

02175392

02122775415

نظر خود را ارسال کنید